VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY pre e-shop LUNATERIA

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") spoločnosti, Katarina Ferenčík so sídlom Černovská 1607/7, 010 08 Žilina, IČO 56 446 403, zapísanej v živnostenskom registri pod spisovou značkou č. 580-81124 vedená na adrese Žú Žilina, emailová adresa

[email protected] telefónne číslo +421 948940 844, adresa prevádzky OC IDEA, LUNATERIA, Kamenná 3, Žilina, 01001 ("My" alebo "Predávajúci"") sú upravené v súlade s ustanoveniami § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Z. z., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len "Občiansky zákonník"), vzájomné práva a povinnosti Vás ako kupujúcich a nás ako predávajúcich vzniknuté v súvislosti s kúpnou zmluvou (ďalej len "Zmluva") uzatvorenou prostredníctvom E-shopu na www.lunateria.sk Webovej stránke alebo na jej základe.

Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajovobsiahnuté v Zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete tu www.lunateria.sk/ochrana-osobnich-dat

Ustanovenia týchto Podmienok tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy. Zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené ve Slovenskom jazyku. Znenie Podmienok môžeme jednostranne zmeniť alebo doplniť. Týmto ustanovením niedotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas obdobia účinnosti predchádzajúcej verzie Podmienok.

Ako viete, komunikujeme predovšetkým na diaľku. Preto sa na našu Zmluvu vzťahuje aj to, že sa využívajú prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré nám umožňujú dohodnúť sa bez súčasnej fyzickej prítomnosti Nás a Vás, a Zmluva sa tak uzatvára na diaľku v prostredí E-shopu, a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky ("webové rozhranie E-shopu").

Ak je ktorákoľvek časť Podmienok v rozpore s tým, na čom sme sa spoločne dohodli v procese Vášho nákupu v našom Internetovom obchode, táto konkrétna dohoda bude mať prednosť pred Podmienkami.

  1. NIEKTORÉ DEFINÍCIE

  1. Cena je suma, ktorú zaplatíte za tovar;

  1. Cena dopravy znamená sumu, ktorú zaplatíte za doručenie Tovaru, vrátane ceny za jeho zabalenie;

  1. Celková cena je súčtom ceny a ceny dopravy;

  1. DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platnej legislatívy;

  1. Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na celkovú cenu;

  1. Objednávka je Vaša záväzná ponuka na uzavretie Zmluvy o kúpe tovaru s nami;

  1. Užívateľský účet je účet založený na základe Vami poskytnutých údajov, ktorý umožňuje uchovávanie zadaných údajov a histórie objednaného Tovaru a uzatvorených Zmlúv;

  1. Ste osoba nakupujúca na našom E-shope, právne označovaná ako kupujúci;

  1. Tovar je všetko, čo si môžete na E-shope kúpiť.

  1. Všeobecné ustanovenia a pokyny

  1. Nákup Tovaru je možný len prostredníctvom webového rozhrania E-shopu.

  1. Pri nákupe Tovaru je Vašou zodpovednosťou poskytnúť nám všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré ste nám poskytli v objednávke, preto budeme považovať za správne a pravdivé.

  1. V našom internetovom obchode poskytujeme aj prístup k hodnoteniu tovaru od iných spotrebiteľov. Pravosť takýchto recenzií zabezpečujeme a kontrolujeme prepojením recenzií s konkrétnymi objednávkami, aby sme pri každej recenzii videli prepojené ID objednávky v internom systéme, aby sme si mohli overiť a dokázať, že recenzia pochádza od skutočného spotrebiteľa.

  1.   ZMLUVA

  1. Zmluvu s nami je možné uzavrieť len v slovenskom jazyku.

  1. Zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom E-shopu, pričom náklady na používanie prostriedkov komunikácie na diaľku hradíte vy. Tieto náklady sa však nelíšia od základnej sadzby, ktorú platíte za použitie týchto prostriedkov (t. j. najmä za prístup na internet), takže neočakávate žiadne dodatočné náklady, ktoré vám účtujeme nad rámec plnej ceny. Odoslaním objednávky súhlasíte s tým, že používame prostriedky komunikácie na diaľku.

  1. Aby sme mohli uzavrieť Zmluvu, je potrebné vytvoriť Objednávku v E-shope. Tento návrh musí obsahovať tieto informácie:

  1. Informácie o zakúpenom Tovare (v E-shope označíte Tovar, o ktorý máte záujem, tlačidlom "Pridať do košíka");

  1. Informácie o Cene, Cene dopravy, spôsobe úhrady Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci vytvorenia Objednávky v rámci používateľského rozhrania E-shopu, pričom informácie o Cene, Cene dopravy a Celkovej cene budú poskytnuté automaticky na základe Tovaru, ktorý máte k dispozícii, spôsobu doručenia a platby;

  1. Vaše identifikačné a kontaktné údaje, ktoré nám slúžia na doručenie Tovaru, najmä Vaše meno, priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa.

  1. Počas vytvárania Objednávky môže Dieťa meniť a kontrolovať údaje až do jej doplnenia. Po kontrole dokončíte objednávku stlačením tlačidla "Objednávka s platobnou povinnosťou". Pred stlačením tlačidla však musíte potvrdiť oboznámenie sa s týmito Podmienkami, inak nebude možné Objednávku dokončiť. Začiarkavacie políčko sa používa na potvrdenie a súhlas. Po stlačení tlačidla "Objednať s platobnou povinnosťou" budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo k nám.

  1. Vašu objednávku vám potvrdíme čo najskôr po jej prijatí správou zaslanou na vašu e-mailovú adresu uvedenú v objednávke. Potvrdenie bude obsahovať zhrnutie Objednávky a týchto Podmienok vo forme prílohy k e-mailovej správe. Neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy sú Obchodné podmienky v znení účinnom ku dňu Objednávky, t. j. v znení priloženom ako príloha potvrdzujúca e-mailovú správu. Potvrdením objednávky sa uzatvára zmluva medzi nami a vami.

  1. Môžu sa vyskytnúť aj prípady, keď nemôžeme potvrdiť vašu objednávku. Platí to najmä v prípade, keď Tovar nie je k dispozícii alebo keď si objednáte väčší počet Tovaru, ako povoľujeme. Informácie o maximálnom množstve Tovaru vám však vždy poskytneme vopred v rámci E-shopu a nemali by vás prekvapiť. V prípade, že existuje akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôžeme potvrdiť objednávku, budeme vás kontaktovať a zašleme vám ponuku na uzavretie zmluvy v zmenenej podobe oproti objednávke. V takom prípade je zmluva uzavretá, keď potvrdíte našu ponuku.

  1. V prípade, že je v E-shope alebo v Objednávke uvedená zjavne nesprávna Cena, nie sme povinní dodať Vám Tovar za túto Cenu ani v prípade, že ste dostali potvrdenie Objednávky a teda bola Zmluva uzavretá. V takejto situácii vás budeme bezodkladne kontaktovať a zašleme vám ponuku na uzavretie novej zmluvy v zmenenej podobe oproti objednávke. V takom prípade je nová zmluva uzavretá, keď potvrdíte našu ponuku. Za zjavnú chybu v cene sa považuje napríklad vtedy, ak cena nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo údaj chýba alebo je nadmerný.

  1. V prípade uzavretia Zmluvy ste povinní zaplatiť Celkovú cenu.

  1. Ak máte používateľský účet, môžete prostredníctvom neho zadať objednávku. Aj v tomto prípade ste však povinní skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob vytvorenia Objednávky je však rovnaký ako v prípade kupujúceho bez Užívateľského účtu, ale výhodou je, že nie je potrebné opakovane vypĺňať Vaše identifikačné údaje.

  1. V niektorých prípadoch vám umožňujeme využiť zľavu na nákup tovaru. Ak chcete poskytnúť zľavu, musíte vyplniť informácie o tejto zľave do vopred určeného poľa ako súčasť návrhu objednávky. Ak tak urobíte, tovar vám bude poskytnutý so zľavou.

  1. Používateľské konto

  1. Na základe Vašej registrácie v E-shope máte prístup k svojmu Užívateľskému účtu.

  1. Pri registrácii Užívateľského účtu ste povinní uviesť správne a pravdivé údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať.

  1. Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Pokiaľ ide o tieto prístupové údaje, ste povinní zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať. V prípade ich zneužitia za to nezodpovedáme.

  1. Používateľský účet je osobný, a preto nemáte právo umožniť tretím stranám jeho používanie.

  1. Váš používateľský účet môžeme zrušiť, najmä ak ho nepoužívate dlhšie ako 60 dní alebo ak porušíte svoje povinnosti vyplývajúce zo zmluvy.

  1. Používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä pokiaľ ide o nevyhnutnú údržbu hardvéru a softvéru.

  1. CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY, VÝHRADA VLASTNÍCTVA

  1. Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozrejme v Zmluve. V prípade nezrovnalosti medzi Cenou uvedenou za Tovar v E-shope a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky platí Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá je vždy zhodná s cenou v Zmluve. Návrh objednávky obsahuje aj cenu za dopravu, resp. podmienky, kedy je doprava bezplatná.

  1. Celková cena zahŕňa DPH vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom.

  1. Po uzavretí Zmluvy a pred odovzdaním Tovaru od Vás budeme požadovať zaplatenie Celkovej ceny. Celkovú cenu môžete zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:

  1. Bankový prevod. Informácie o uskutočnení platby vám zašleme v rámci potvrdenia objednávky. V prípade platby bankovým prevodom je celková cena splatná do 2 dní

  1. Dobierka. V takom prípade bude platba uskutočnená pri dodaní Tovaru oproti odovzdaniu Tovaru. V prípade dobierky je celková cena splatná pri prevzatí tovaru.

  1. Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po zaplatení plnej ceny a bude zaslaná na vašu e-mailovú adresu. Faktúra bude tiež fyzicky pripojená k Tovaru a bude k dispozícii v Používateľskom účte.

  1. Vlastnícke právo k tovaru na vás prechádza až po zaplatení plnej ceny a prijatí tovaru. V prípade platby bankovým prevodom sa celková cena uhrádza pripísaním na náš účet, v ostatných prípadoch sa platí v čase platby.

  1. DODANIE TOVARU, PRENOS RIZIKA POŠKODENIA VECÍ

  1. Tovar vám bude doručený do maximálne 14 dní spôsobom podľa Vášho výberu a môžete si vybrať z nasledujúcich možností:

  1. Osobný odber na odberných miestach Zásilkovna

  1. Doručenie prostredníctvom prepravných spoločností DPD, Packeta

  1. Tovar je možné doručiť v rámci Českej republiky a Slovenska

  1. Dodacia lehota Tovar vždy závisí od jeho dostupnosti a zvoleného spôsobu doručenia a platby. Predpokladaný čas dodania Tovaru vám bude oznámený v Potvrdení objednávky. Lehota uvedená v týchto podmienkach je len orientačná a môže sa líšiť od skutočnej dodacej lehoty. V prípade osobného odberu v prevádzkarni vás budeme vždy informovať o možnosti vyzdvihnutia Tovaru prostredníctvom e-mailu.

  1. Po prevzatí Tovaru od dopravcu ste povinný skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akýchkoľvek chýb ste povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať dopravcu a nás. V prípade chyby obalu, ktorá naznačuje neoprávnenú manipuláciu a vstup do Zásielky, nie ste povinný prevziať Tovar od dopravcu.

  1. V prípade, že porušíte svoju povinnosť prevziať tovar, s výnimkou prípadov uvedených v čl. Po prevzatí Tovaru od dopravcu ste povinný skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akýchkoľvek chýb ste povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať dopravcu a nás. V prípade chyby obalu, ktorá naznačuje neoprávnenú manipuláciu a vstup do Zásielky, nie ste povinný prevziať Tovar od dopravcu. To nemá za následok porušenie našej povinnosti dodať vám tovar. Skutočnosť, že Tovar neprevezmete, zároveň nepredstavuje odstúpenie od Zmluvy medzi nami a Vami. V takomto prípade však máme právo odstúpiť od Zmluvy z dôvodu Vášho podstatného porušenia Zmluvy, alebo uskladniť Tovar, za čo máme od Vás nárok na protihodnotu vo výške 100 €. Ak sa rozhodneme odstúpiť od zmluvy, odstúpenie od zmluvy nadobudne účinnosť dňom, keď vám odstúpenie od zmluvy doručíme. Odstúpením od zmluvy nie je dotknuté právo na zaplatenie ceny prepravy, ani právo na náhradu prípadnej škody.

  1. Ak je z dôvodov, ktoré vzniknú na vašej strane, tovar dodávaný opakovane alebo iným spôsobom, ako je dohodnuté v zmluve, ste povinní nám uhradiť náklady spojené s takýmto opakovaným dodaním. Platobné údaje za tieto náklady zašleme na vašu e-mailovú adresu uvedenú v zmluve a sú splatné 14 dní od prijatia e-mailu.

  1. Riziko poškodenia tovaru prechádza na vás v okamihu, keď ho prevezmete. V prípade, že tovar neprevezmete, s výnimkou prípadov uvedených v čl. Po prevzatí Tovaru od dopravcu ste povinný skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akýchkoľvek chýb ste povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať dopravcu a nás. V prípade chyby obalu, ktorá naznačuje neoprávnenú manipuláciu a vstup do Zásielky, nie ste povinný prevziať Tovar od dopravcu. Podmienky, že riziko poškodenia Tovaru prechádza na Vás v okamihu, keď ste mali možnosť Tovar prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane sa prevzatie neuskutočnilo. Prechod rizika poškodenia Tovaru pre Vás znamená, že od tohto okamihu znášate všetky následky spojené so stratou, zničením, poškodením alebo akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.

  1. V prípade, že Tovar nebol v E-shope uvedený ako skladom a bol uvedený približný čas dostupnosti, budeme Vás vždy informovať v prípade:

  1. mimoriadny výpadok výroby Tovaru, pričom Vás budeme vždy informovať o novom predpokladanom čase dostupnosti alebo informáciu, že Tovar nie je možné dodať;

  1. oneskorenie dodávky tovaru od nášho dodávateľa a vždy vás budeme informovať o novej predpokladanej dodacej lehote.

  1. PRÁVA VYPLÝVAJÚCE Z VADNÉHO PLNENIA

  1. Zaručujeme, že v čase prechodu rizika poškodenia tovaru podľa čl. Riziko poškodenia tovaru prechádza na vás v okamihu, keď ho prevezmete. V prípade, že tovar neprevezmete, s výnimkou prípadov uvedených v čl. Po prevzatí Tovaru od dopravcu ste povinný skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akýchkoľvek chýb ste povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať dopravcu a nás. V prípade chyby obalu, ktorá naznačuje neoprávnenú manipuláciu a vstup do Zásielky, nie ste povinný prevziať Tovar od dopravcu. Podmienky, že riziko poškodenia Tovaru prechádza na Vás v okamihu, keď ste mali možnosť Tovar prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane sa prevzatie neuskutočnilo. Prechod rizika poškodenia Tovaru pre Vás znamená, že od tohto okamihu znášate všetky následky spojené so stratou, zničením, poškodením alebo akýmkoľvek znehodnotením Tovaru. Obchodné podmienky sú bez vád, najmä že Tovar:

  1. zodpovedá dohodnutému opisu, druhu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam;

  1. je vhodný na účel, na ktorý si ho vyžiadate a s ktorým súhlasíme;

  1. dodáva sa so schváleným príslušenstvom a návodom na použitie vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu;

  1. je vhodný na účel, na ktorý sa tovar tohto typu bežne používa;

  1. množstvo, kvalita a ďalšie vlastnosti, vrátane trvanlivosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedajú obvyklým vlastnostiam Tovaru rovnakého druhu, aké môžete odôvodnene očakávať, a to aj s prihliadnutím na verejné vyhlásenia urobené nami alebo inou osobou v rovnakom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označovaním;

  1. dodáva sa s príslušenstvom vrátane balenia, montážneho návodu a ďalšieho návodu na použitie, ktorý môžete odôvodnene očakávať; a

  1. zodpovedá kvalite alebo dizajnu vzorky alebo vzoru, ktorý vám bol poskytnutý pred uzavretím zmluvy.

  1. Práva a povinnosti týkajúce sa práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občianskeho zákonníka a zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov).

  1. V prípade, že tovar má vadu, t. j. najmä ak je splnená niektorá z podmienok podľa čl. Zaručujeme, že v čase prechodu rizika poškodenia tovaru podľa čl. Riziko poškodenia tovaru prechádza na vás okamihom, keď ho prevezmete. V prípade, že tovar neprevezmete, s výnimkou prípadov uvedených v čl. Po prevzatí Tovaru od dopravcu ste povinný skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akýchkoľvek chýb ste povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať dopravcu a nás. V prípade chyby obalu, ktorá naznačuje neoprávnenú manipuláciu a vstup do Zásielky, nie ste povinný prevziať Tovar od dopravcu. Podmienky, že riziko poškodenia Tovaru prechádza na Vás v okamihu, keď ste mali možnosť Tovar prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane sa prevzatie neuskutočnilo. Prechod rizika poškodenia Tovaru pre Vás znamená, že od tohto okamihu znášate všetky následky spojené so stratou, zničením, poškodením alebo akýmkoľvek znehodnotením Tovaru. Obchodné podmienky sú bez vád, najmä že Tovar: Takúto vadu nám môžete oznámiť a uplatniť svoje práva vyplývajúce z vadného plnenia (t.j. reklamovať Tovar) zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené v našich identifikačných údajoch, alebo osobne na adrese OC IDEA, LUNATERIA, Kamenná 3, Žilina, 01001. V prípade sťažností môžete použiť aj vzorový formulár, ktorý vám poskytneme a ktorý vám poskytne Podmienky. Pri uplatňovaní práva z vadného plnenia je potrebné zvoliť spôsob riešenia vady a túto voľbu nemôžete následne bez nášho súhlasu zmeniť. Reklamáciu vybavíme v súlade s vaším právom na vadné plnenie.

  1. Ak má tovar vadu, máte nasledujúce práva:

  1. na odstránenie vady dodaním nového Tovaru bez chýb alebo dodaním chýbajúcej časti Tovaru; alebo

  1. na odstránenie vady opravou Tovaru,

pokiaľ zvolený spôsob odstránenia nie je možný alebo neprimerane nákladný v porovnaní s iným spôsobom, ktorý sa bude posudzovať najmä s ohľadom na závažnosť vady, hodnotu, ktorú by mal Tovar bez vady a či je možné použiť druhý spôsob na odstránenie vady bez značných nepríjemností.

  1. Sme oprávnení odmietnuť odstránenie vady, ak je nemožná alebo neprimerane nákladná, najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by Tovar mal bez vady.

  1. Máte tiež právo:

  1. primeranú zľavu z Ceny; alebo

  1. odstúpenie od zmluvy,

ak:

  1. odmietneme odstrániť vadu alebo ju neodstránime v súlade so zákonom;

  1. chyba sa prejavuje opakovane,

  1. vada predstavuje podstatné porušenie zmluvy; alebo

  1. Z nášho vyhlásenia alebo z okolností je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez významných nepríjemností.

  1. Právo na odstúpenie od Zmluvy sa neuplatňuje, ak je vada Tovaru zanedbateľná.

  1. Ak ste vadu tovaru spôsobili sami, neprináležajú vám práva z vadného plnenia.

  1. Vadou Tovaru nie je opotrebovanie Tovaru spôsobené jeho bežným používaním alebo v prípade použitého Tovaru opotrebovaním zodpovedajúcim stupňu jeho predchádzajúceho používania.

  1. Pri reklamácii vám vystavíme písomné potvrdenie, v ktorom sa uvádza:

  1. dátum podania žiadosti,

  1. aký je obsah sťažnosti;

  1. aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete;

  1. Vaše kontaktné údaje za účelom poskytnutia informácií o vybavení reklamácie.

  1. Ak sa nedohodneme na dlhšej lehote, vady odstránime do 30 dní od prijatia reklamácie a poskytneme vám informácie o vybavení reklamácie na uvedené kontaktné údaje. Ak táto lehota márne uplynie, môžete odstúpiť od Zmluvy alebo požiadať o primeranú zľavu.

  1. O vybavení reklamácie vás budeme informovať e-mailom a vydáme vám potvrdenie o termíne a spôsobe vybavenia reklamácie. Ak je sťažnosť oprávnená, máte nárok na náhradu primerane vynaložených nákladov. Tieto náklady musíte preukázať, napr. účtenky alebo potvrdenia o cene dopravy. V prípade, že vada bola odstránená dodaním nového Tovaru, ste povinní nám vrátiť pôvodný Tovar, ale náklady na takéto vrátenie uhradíme my.

  1. Ak ste podnikateľ, je Vašou povinnosťou vadu nahlásiť a reklamovať bez zbytočného odkladu po jej zistení, najneskôr však do troch dní od prevzatia Tovaru.

  1. Ak ste spotrebiteľom, máte právo uplatniť svoje práva z vadného plnenia v prípade vady, ktorá sa vyskytne na spotrebnom tovare, do 24 mesiacov od prevzatia tovaru.

  1. Odstúpenie od zmluvy

  1. K odstúpeniu od Zmluvy, t. j. ukončeniu zmluvného vzťahu medzi nami a Vami od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, resp. v iných ustanoveniach Podmienok, v ktorých je výslovne uvedená možnosť odstúpenia.

  1. Ak ste spotrebiteľ, t. j. osoba, ktorá kupuje Tovar mimo rozsahu vašej podnikateľskej činnosti, máte právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa uzavretia Zmluvy alebo v súlade s ustanoveniami § 1829 Občianskeho zákonníka do štrnástich dní od prevzatia Tovaru. V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko kusov Tovaru alebo dodanie viacerých častí Tovaru, táto lehota začína plynúť dňom dodania posledného kusu alebo časti Tovaru a v prípade, že máme uzatvorenú Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky.

  1. Od zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na naše adresy uvedené v našich identifikačných údajoch). Na odstúpenie od zmluvy môžete použiť aj nami poskytnutý vzorový formulár, ktorý tvorí prílohu č. 2 k podmienkam.

  1. Ani ako spotrebiteľ však nemôžete od Zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom Zmluvy plnenie uvedené v § 1837 Občianskeho zákonníka.

  1. Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa čl. Ak ste spotrebiteľ, t. j. osoba, ktorá kupuje Tovar mimo rozsahu vašej podnikateľskej činnosti, máte právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa uzavretia Zmluvy alebo v súlade s ustanoveniami § 1829 Občianskeho zákonníka do štrnástich dní od prevzatia Tovaru. V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko kusov Tovaru alebo dodanie viacerých častí Tovaru, táto lehota začína plynúť dňom dodania posledného kusu alebo časti Tovaru a v prípade, že máme uzatvorenú Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky. Podmienky sa považujú za dodržané, ak nám pošlete oznámenie, že odstupujete od zmluvy počas trvania zmluvy.

  1. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. Ak ste spotrebiteľ, t. j. osoba, ktorá kupuje Tovar mimo rozsahu vašej podnikateľskej činnosti, máte právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa uzavretia Zmluvy alebo v súlade s ustanoveniami § 1829 Občianskeho zákonníka do štrnástich dní od prevzatia Tovaru. V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko kusov Tovaru alebo dodanie viacerých častí Tovaru, táto lehota začína plynúť dňom dodania posledného kusu alebo časti Tovaru a v prípade, že máme uzatvorenú Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky. Tovar ste povinný nám poslať do 14 dní od odstúpenia od zmluvy a znášate náklady spojené s vrátením tovaru k nám. Na druhej strane máte nárok na vrátenie ceny dopravy, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu doručenia Tovaru, ktorý ponúkame na dodanie Tovaru. V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu, že porušíme uzatvorenú Zmluvu, uhradíme aj náklady spojené s vrátením Tovaru Nám, opäť však len do výšky Ceny dopravy vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania Tovaru, ktorý Nami ponúkame v čase dodania Tovaru.

  1. V prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude Cena vrátená do 14 dní odo dňa nadobudnutia účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola pripísaná, alebo na účet vybraný na odstúpenie od Zmluvy. Suma však nebude vrátená, kým tovar nedostaneme alebo nám nepreukážete, že nám bol zaslaný späť. Vráťte nám tovar čistý, ak je to možné, vrátane pôvodného obalu.

  1. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. Ak ste spotrebiteľ, t. j. osoba, ktorá kupuje Tovar mimo rozsahu vašej podnikateľskej činnosti, máte právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa uzavretia Zmluvy alebo v súlade s ustanoveniami § 1829 Občianskeho zákonníka do štrnástich dní od prevzatia Tovaru. V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko kusov Tovaru alebo dodanie viacerých častí Tovaru, táto lehota začína plynúť dňom dodania posledného kusu alebo časti Tovaru a v prípade, že máme uzatvorenú Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky. Zodpovedáte nám však za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré vznikne v dôsledku iného zaobchádzania s tovarom, ako je nevyhnutné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru, t. j. spôsobom, akým by ste sa s tovarom oboznámili v kamennej predajni. V prípade, že sme Vám ešte nevrátili Cenu, sme oprávnení započítať pohľadávku na náhradu nákladov proti Vašej reklamácii na vrátenie Ceny.

  1. Sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek pred dodaním Tovaru, ak existujú objektívne dôvody, prečo nie je možné Tovar dodať (najmä dôvody zo strany tretích osôb alebo dôvody spočívajúce v povahe Tovaru), a to aj pred uplynutím lehoty uvedenej v čl. Chyba: Zdroj odkazu sa nenašiel. Podmienky. Od zmluvy môžeme odstúpiť aj vtedy, ak je zrejmé, že ste vo svojej objednávke úmyselne uviedli nesprávne informácie. Ak si zakúpite tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti, t. j. ako podnikateľ, sme oprávnení od Zmluvy kedykoľvek odstúpiť, a to aj bez uvedenia dôvodu.

  1. Riešenie spotrebiteľských sporov

  1. Nie sme viazaní žiadnymi kódexmi správania vo vzťahu ku kupujúcim v zmysle § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.

  1. Sťažnosti spotrebiteľov vybavujeme prostredníctvom e-mailovej adresy [email protected]. Informáciu o vybavení reklamácie zašleme na e-mailovú adresu kupujúceho.

  1. Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov vyplývajúcich zo Zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
    Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
    Odbor výkonu dohľadu
    tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68

  1. Platformu na riešenie sporov online (RSO) so sídlom na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr možno použiť na riešenie sporov medzi predávajúcim a spotrebiteľským kupujúcim vyplývajúcich z kúpnej zmluvy uzavretej elektronickými prostriedkami.

  1. Európske spotrebiteľské centrum v SR

, so sídlomMlynské Nivy 44a 82715 Bratislava +421 905 528 477 europskyspotrebitel.sk

je kontaktným miestom podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).

  1. Záverečné ustanovenia

  1. Ak náš a váš právny vzťah obsahuje medzinárodný prvok (t.j. napríklad tovar zašleme mimo územia Slovenskej republiky), vzťah sa bude vždy riadiť právnym poriadkom Slovenkej republiky. Ak ste však spotrebiteľ, toto opatrenie nemá vplyv na vaše práva podľa zákona.

  1. Všetka písomná korešpondencia vám bude doručená e-mailom. Naša e-mailová adresa je zahrnutá v našich identifikačných údajoch. Korešpondenciu doručíme na vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, vo Vašom Používateľskom účte alebo prostredníctvom ktorej ste nás kontaktovali.

  1. Zmluvu je možné zmeniť len na základe našej písomnej dohody. Sme však oprávnení tieto Podmienky meniť a dopĺňať, avšak táto zmena sa nebude týkaťuzatvorených Zmlúv, ale iba Zmlúv, ktoré budú uzatvorené po dátume účinnosti tejto zmeny. O zmene vás však budeme informovať len v prípade, že ste si vytvorili Užívateľský účet (aby ste tieto informácie mali v prípade, že si objednáte nový Tovar, ale zmena vám nedáva právo na ukončenie, pretože nemáme Zmluvu, ktorú je možné vypovedať), alebo ak Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane podľa Zmluvy. Informáciu o zmene vám zašleme na vašu e-mailovú adresu najmenej 14 dní pred nadobudnutím účinnosti zmeny. Ak od Vás nedostaneme oznámenie o ukončení uzatvorenej Zmluvy o pravidelných a opakovaných dodávkach Tovaru do 14 dní od zaslania informácie o zmene, nové podmienky sa stávajú súčasťou našej Zmluvy a vzťahujú sa na ďalšiu dodávku Tovaru po dátume účinnosti zmeny. Výpovedná lehota, ak podáte výpovednú lehotu, je 2 mesiace.

  1. V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nie je možné predvídať (živelná pohroma, pandémia, prevádzkové poruchy, zlyhanie subdodávateľov a pod.), nezodpovedáme za škodu spôsobenú v dôsledku alebo v súvislosti s udalosťami vyššej moci, a ak situácia vyššej moci trvá dlhšie ako 10 dní, máme my aj vy právo odstúpiť od zmluvy.

  1. K obchodným podmienkam je priložený vzorový formulár sťažnosti a vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

  1. Zmluva vrátane podmienok je u nás archivovaná v elektronickej podobe, ale nie je pre vás prístupná. Tieto Obchodné podmienky a potvrdenie Objednávky so zhrnutím Objednávky však dostanete vždy e-mailom a budete tak mať vždy prístup k Zmluve aj bez našej spolupráce. Odporúčame vždy uložiť potvrdenie objednávky a podmienky.

  1. Tieto podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1.8.2025

Príloha 1 - Formulár sťažnosti

Adresát: Katarina Ferenčík, OC IDEA, LUNATERIA, Kamenná 3, Žilina, 01001 .

Uplatnenie nároku

Dátum uzavretia dohody:

Meno a priezvisko:

Adresa:

E-mailová adresa:

Tovar, ktorý je reklamovaný:

Popis vád Tovar:

Navrhovaný spôsob vybavenia reklamácie:

Zároveň žiadam o vydanie potvrdenia o podaní sťažnosti s uvedením kedy som toto právo uplatnil, aký je obsah reklamácie, aký spôsob vybavenia reklamácie požadujem, spolu s mojimi kontaktnými údajmi za účelom poskytnutia informácií o vybavení reklamácie.

Dátum:

Podpis:

Príloha č. 2 – Formulár na odstúpenie od zmluvy

Adresát: Katarina Ferenčík, OC IDEA, LUNATERIA, Kamenná 3, Žilina, 01001 .

Týmto vyhlasujem, že odstupujem od zmluvy:

Dátum uzavretia dohody:

Meno a priezvisko:

Adresa:

E-mailová adresa:

Špecifikácia Tovaru, ktorého sa Zmluva týka:

Spôsob vrátenia prijatých finančných prostriedkov alebo poskytnutie čísla bankového účtu:

Ak je kupujúci spotrebiteľom, má právo objednať si tovar prostredníctvom e-shopu Kataríny Ferenčík (ďalej len "Spoločnosť") alebo iného prostriedku komunikácie na diaľku, s výnimkou prípadov uvedených v § 1837 zákona č. č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov, odstúpiť od už uzatvorenej kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy, alebo v prípade kúpy tovaru do štrnástich dní odo dňa jej prevzatia. V prípade zmluvy, ktorá sa týka viacerých položiek alebo dodania viacerých položiek, táto lehota začína plynúťdňom dodania poslednej položky alebo časti tovaru a v prípade zmluvy, na základe ktorej sa tovar dodáva pravidelne a opakovane, odo dňa dodania prvej dodávky.

Kupujúci oznámi Spoločnosti takéto odvolanie písomne na adresu sídla Spoločnosti alebo elektronicky na e-mailovú adresu uvedenú vo vzorovom formulári.

Ak kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, odstúpi od kúpnej zmluvy, zašle alebo odovzdá Spoločnosti bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy, tovar prijatý od Spoločnosti.

Ak kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, odstúpi od kúpnej zmluvy, Spoločnosť vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy, všetky finančné prostriedky (kúpnu cenu dodaného tovaru) vrátane nákladov na dodanie, ktoré od kupujúceho prijala na základe kúpnej zmluvy, rovnakým spôsobom. Ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší ponúkaný Spoločnosťou, Spoločnosť vráti náklady na doručenie tovaru kupujúcemu len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu doručenia. Spoločnosť nie je povinná vrátiť prijaté finančné prostriedky kupujúcemu skôr, ako bude tovar prijatý späť alebo kupujúci preukáže, že tovar bol odoslaný Spoločnosti.

Dátum:

Podpis: